Terug naar school: tips voor een gezonde lunchbox


29 augustus 2018

Volgende week is het weer zover: het begin van het nieuwe schooljaar. Voor veel ouders met jonge kinderen is het vullen van die dagelijkse brooddoos een hele klus. Hoe kan je je kind een gezonde maaltijd meegeven die hij of zij ook nog eens lekker vindt? Enkele tips!

Lunch

  • Maak de dag ervoor wat extra avondeten, zodat de restjes mee naar school kunnen.
  • Kom creatief uit de hoek. Geef in plaats van boterhammen eens een wrap met groentjes en een lekkere spread mee en zorg voor voldoende afwisseling qua beleg.
  • Zijn je kinderen echte zoetebekjes? Maak dan zelf bananenbrood of havermout pannenkoekjes. Lekker én gezond!
  • Nog inspiratie nodig? Check dan zeker dit filmpje!

Vieruurtjes 

  • Ga voor een stukje fruit of groenten, zoals komkommer, een wortel of kerstomaatjes. Heeft je kind het moeilijk met groentjes, dan kan je ze in leuke vormen snijden of er een saté van maken.
  • Ook gedroogde vruchten zoals rozijnen, ananas of vijgen zijn voedzaam, van nature zoet en makkelijk mee te geven. Net als noten!
  • Wil je toch een koekje meegeven, kies dan voor rijstwafels of maak zelf een gezonde variant. Check zeker dit recept voor homemade cereal bars.

Drankjes

  • Voldoende drinken is erg belangrijk, maar niet elk kind is gek op water. De kinderthee van Mini Marie is daarom de ideale oplossing. Supersnel, kleurrijk, gezond en lekker!

  •  Zoals je in een van onze eerdere artikel las, is melk helemaal niet zo gezond als lang werd beweerd. Melk mee geven is dus geen goed idee. Gelukkig zijn er heel wat gezondere plantaardige alternatieven. Zo hebben we ook kleine busjes soja-, haver- en chocomelk in ons assortiment!

Zo, we zijn weer helemaal klaar voor het nieuwe schooljaar. En oh ja, deze ideetjes kan je natuurlijk ook voor je eigen lunchbox gebruiken! 😉

 

Deel dit bericht!